Vilkår og betingelser for bruk av e-post i Portalen.
- Innledning
-
Disse alminnelige vilkår og betingelser (heretter omtalt som
«Vilkår» eller «Vilkårene» gjelder bruk av våre digitale plattform
Portalen fra BBL Datakompetanse AS (geretter omtalt som
«Tjenesten»).
- Om Portalen og vår digitale løsning for e-post
-
Portalen er et verktøy som leveres som tjeneste av norske
boligbyggelag og benyttes som et arbeidsverktøy av styrene i de
enkelte boligselskap.
Tjenesten er laget og levert av BBL Datakompetanse AS, med
foretaksnummer 980 557 707, og kontoradresse Akersgata 35-39, 0158
Oslo, 3. etg.
-
I forbindelse med styrearbeid har BBL Datakompetanse AS utviklet
en tjeneste for å kunne utføre de oppgaver som det å sitte i et
boligselskap sitt styre innebærer.
-
Tjenesten består av flere moduler, slik som behandling av faktura,
håndtering av beboermasse, økonomiske oversikter og elektronisk
kommunikasjon ut mot beboere og funksjonalitet for å motta og
sende e-post.
- Vilkår for bruk av e-post i Tjenesten
-
Ved at styret kobler til sin felles e-postkonto (levert av Office
365 eller Gmail) i Tjenesten, aksepterer styret disse Vilkårene,
som inkluderer retningslinjer for personvern. Dersom du
ikke aksepterer Vilkårene har du ikke rett til å bruke Tjenesten.
-
Du kan ikke bruke Tjenesten dersom: (a) Du ikke representer et
styre i et boligselskap forvaltet innenfor domene bbl.no. (b) Du
forsøker å koble opp en e-postkonto som ikke er del av Office 365-
eller Gmail domene.
-
Tjenesten krever at du registrer styrets e-postkonto ved at
brukernavn, passord og eventuell to-faktorautentisering ved
oppkobling.
-
Bruk av Tjenesten fra leverandørene Office 365 og Gmail, krever at
du aksepterer disse leverandørenes vilkår og betingelser i tillegg
til at du må gi Tjenesten tilgang til å lese og sende e-post.
-
Tjenesten er ikke ansvarlig for innhold i e-post slik som vedlegg
og eksterne lenker, som kommer fra og styres av tredjepart.
- Varighet og opphør
-
Styret kan fjerne koblingen mellom Tjenesten og e-postleverandøren
ved å logge inn i Tjenesten og slette koblingen under
«Kommunikasjon» - «Innstillinger» og styrets tilkoblede
e-postkonto.
-
Synkronisering av e-post i Tjenesten vil opphøre, men tidligere
mottatt og sendte e-post vil bli liggende. Ved skriftlig
henvendelse til forretningsfører (boligbyggelaget), kan
eksisterende e-poster slettes på bestilling hos
Tjenesteleverandør.
- Tekniske krav
-
Du har ansvaret for å sikre at du innehar all den maskinvare og
programvare som er nødvendig for å ha tilgang til, motta og se
Tjenesten.
-
Vi vil med rimelighet bestrebe oss på å sikre at Tjenestene gjøres
tilgjengelige for deg til enhver tid. Tjenestene leveres
imidlertid «som de er».
-
Fra tid til annen vil vi ha behov for å stenge og suspendere
Tjenestene for å utføre oppgraderinger eller vedlikehold.